
Istnieje wiele funkcji, które spełnia reklama. W nadrzędnym projekcie jest to w głównej mierze informacja na temat jakości i atrakcyjności wyprzedawanego produktu. Jej funkcja jest nakłonienie jak największej ilości klientów do zakupu danego towaru. Reklama może spełniać też funkcję szkolną. W tym celu respektuje się np. młodziutkich kierowców, którzy prowadzą po alkoholu, jest to przestroga niejednokrotnie pokazana w dość uciążliwy sposób . Wszystko w owym czasie wpływa na fantazję. Reklama również spełnia funkcję manipulacyjna, to naturalnie dzięki jakiej używa się dość perswazyjnych fraz, które nakłaniają kontrahenta na kupno wskazanego towaru. Konkurencyjna funkcja reklamy ujawnia ustaloną ofertę na zasadzie porównania jej z innymi. W wielu przypadkach przy tym nie wymienia się danych produktów z innych korporacji, choć próby te również pozostały złamane. Reklama realizuje funkcję informacyjną. Przykładowo zawiadamia o czymś istotnym, jakimś wydarzeniu, które wkrótce ma nastąpić. Skupić ma to rzesze konsumentów - zobacz
keya. Wybitnie ciekawie zmontowane są reklamy, które poprzedzone są ciekawiącymi zapowiedziami.